سلام زینب هستم 😊

😍از اینکه به وبلاگم اومدین خیلی خوشحالم امیدوارم مطلب هایی که میذارم رو دوست داشته باشین😍

سلام زینب هستم 😊

😍از اینکه به وبلاگم اومدین خیلی خوشحالم امیدوارم مطلب هایی که میذارم رو دوست داشته باشین😍

سلام زینب هستم 😊


Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do

هر چه میخواهی آرزو کن
هر جایی که میخواهی برو
هر آنچه که میخواهی باش
چون فقط یک بار زندگی می کنی
و فقط یک شانس داری
برای انجام آنچه میخواهی

🤗🤗🤗

بایگانی
نویسندگان

مهارت های کنترل خشم در نوجوانان

جمعه, ۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۰۱ ب.ظ

عملکرد خشم
خشم نیز همانند سایر احساسات درونی رفتاری کنشی است در واقع خشم نشانگر هوشیاری سیستم اگاهی بدن درباره مسائل ناخوشایند پیرامون است این عملکرد طبیعی به شخص اجازه می دهد تا درباره برخی تغییرات و ناملایمات درونی و بیرونی عکس العمل نشان دهد . در واقع به همان شکل که غم نمایانگر واکنش فرد در مواجهه با فقدان یا ناکامی است احساس خشم و عصبانیت نیز عکس العملی طبیعی در راستای حفاظت از شخص در برابر هرگونه بی حرمتی برخورد نامناسب یا حتی تجاوز به حقوق شخصی است در هنگام بروز خشم ما احساس می کنیم که اشتباهی رخ داده است نباید چنین اتفاقی می افتاد چیزی در این میان درست نیست و به ما صدمه می زند موضوعی کاملا ناعادلانه وجود دارد چیزی رخ داده که ما انتظارش را نداشته ایم حس می کنیم که با ما بدرفتاری شده یا در حق ما اجحافی صورت گرفته است . بی تردید افراد از حس خشم و بروز ان برای دفاع از خود و حقوق احساسی و انسانی شان استفاده می کنند . بنابراین موضوع کاملا طبیعی است اما مساله حائز اهمیت این است که چگونه می توان این احساس را متعادل تر کرد و از ابراز شدید و ویرانگر ان جلوگیری نمود . امروزه این امر یکی از بزرگترین معظلات فکری والدین در برخورد با نوجوان در سن بلوغشان است زیرا در این سن نوجوان مرتب درباره هر موضوع کوچکی عصبانی و تندخو می شود اغلب به نظر می رسد که نوجوان قادر نیست به درستی احساس و خواسته اش را مطرح کند بهتر است که والدین بدانند بیان و ابراز خشم از سوی فرد نوجوان به خودی خود رفتاری بد یا ناپسند نیست در واقع نوجوان با این کار خود فرصت سوءاستفاده کردن را از دیگران خواهد گرفت ولی باید به او یاداور شویم که بهتر است در هنگام خشم نیز هوشیار بوده و بیش از حد تعادل عصبانی نشود .

ریشه و فرهنگ خانواده
برخی والدین براین باور هستند که ریشه خشم فرزندشان برگرفته از ناملایمات خانوادگی و شرایط نامناسب کودکی انهاست در واقع این والدین طبیعی می دانند که نوجوان خشم خود را از انها اموخحته باشد در اینجا باید به نکته مهمی اشاره کنیم :هیچ گاه به شخصی اجازه داده نمی شود که به دلیل شرایط خانوادگی اش در گذشته رفتاری خشن و عصبانی از خود بروز دهد ! بنابراین در شرایطی مناسب مشکلات گذشته خانواده را با فرزند خود مطرح کنید شما باید به او متذکر شوید که وی می تواند کاملا بر خلاف این مسیر حرکت کرده و از بروز خشم های بی دلیلش جلوگیری کند .

خشم و بلوغ
فرایند بلوغ به خودی خود در نوجوان ایجاد عصبانیت و خشم می کند زیرا در این سن نوجوان با بحران دوگانگی شخصیت مواجه است و افکارش مملوء از اضطراب و نگرانی است نوجوان می خواهد مستقل عمل کند اما والدین همچنان به او امر و نهی می کنند و از سوی دیگر به دلیل بزرگتر شدنش از وی انتظارات بیشتری دارند بنابراین باید پذیرفت که بلوغ شاخص ترین سن بروز خشم و عصبانیت است و این خشم بیشتر متوجه والدین فرد می شود زیرا نوجوان می خواهد قدرت عملکرد این بزرگ شدن را به والدین خویش نشان دهد .

  • زینب کریم زاده

نظرات  (۴)

خیلی خوب✌
  • تاراز موسوی
  • مفید بود مرسی👌
  • سولماز کریم زاده
  • عالی بود پسندیدم
  • پیمان کریم زاده
  • بسیار عالی    ممنون✌

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی